5 Ademhalingsoefeningen

voor directe ontspanning en innerlijke rust

1. De ademhalingstekening

Met deze oefening wordt je bewust van jouw ademhalingstempo. Zorg dat je een papier en een pen bij de hand hebt.

Klik op de video hiernaast om de oefening en de uitleg te starten.

Als je klaar bent met de oefening kun je jouw resultaat checken met de tabel die je hieronder unt downloaden

2. ‘Van Borst naar Buik’-ademhaling

 

Voor veel mensen is een diepe buikademhaling lastig omdat zij onbewust een hoge borst ademhaling hebben. Met deze oefening train je een correcte diepe buikademhaling.

Klik op het audiobestand hiernaast hiernaast om de oefening te starten.

3. De Box-ademhaling

 

Met deze oefening, die ook wordt gebruikt door de US Navy Seals, blijf je in alle stressvolle situaties kalm en rustig.

Klik op de video hiernaast om de oefening te starten.

4. Variatie op de Box-ademhaling 

 

Dit is een variatie op de box-ademhaling zoals in de vorige oefening. Zorg ervoor dat je eerst de ‘normale’ box-ademhaling hebt geoefend voordat je met deze variant aan de slag gaat.

Klik op de video hiernaast om de oefening te starten.

5. De Ademruimte

 

Met deze oefening gun jezelf overal en op elk moment van de dag een oplaadmoment van 3 minuutjes.

Klik op het audiobestand hiernaast hiernaast om de oefening te starten.